Maariankadun konttori

Välkommen!

Vi erbjuder dig en unik helhet av bank- och försäkringstjänster bekvämt under ett och samma tak. Vi har verksamhet i Åbo, Lundo, Nådendal, Pargas, Reso, Rusko, S:t Karins och Vemo. Förutom omfattande mobil- och nättjänster betjänar vi på sex serviceställen (Åbo Trätorg, S:t Karins, Nådendal, Pargas, Reso och Vemo).

Lösningar för dina finansbehov

OP Åbonejden är en bank som ägs av sina kunder och utvecklas kraftigt. Vi är en av OP Gruppens största andelsbanker. Välkommen!
  • Dagliga penningaffärer
  • Lån och andra finansieringslösningar för dina behov
  • Lösningar för sparande och placering
  • Pohjola Försäkrings tjänster för att skydda dig, dina närstående och din egendom
  • Individuella kapitalförvaltningstjänster i OP Private
  • Juridiska tjänster för många behov som gäller dig och din familj
  • OP Hem Åbonejdens fastighetsförmedlingstjänster
  • Heltäckande tjänster för företag och samfund

Alldeles runt hörnet

Som en lokal bank finns vi nära dig i alla situationer i ditt liv. Vi vill möta dig när och var det passar dig – på kontoret, på mobilen, på nätet eller per telefon.
Boka tid för ett möte här eller ring 0100 0500.
Vi betjänar dig med hjälp av cirka 224 experter inom finansbranschen i åtta kommuner. Vi har 141 000 kunder av vilka 98 000 är ägarkunder (2023).
Du kan tryggt sända oss ett meddelande då du loggar in i tjänsten op.fi eller OP-mobilen. Om du inte har koder till OP:s tjänster, kan du också sända oss e-post. Bankens e-postadress är turun.seudun(a)op.fi och experternas adresser har formen fornamn.efternamn(a)op.fi. Kom ihåg att alltid sända e-post på ett tryggt krypterat sätt.
 

Bonus då du sköter dina ärenden

Vi är en bank som ägs av våra ägarkunder och bankens värdegrund utgörs av människonärhet, hållbarhet och framgång tillsammans.
 
Som kooperativt företag får våra ägarkunder förmåner genom att vara kunder hos oss. 2023 samlade OP Åbonejdens ägarkunder bonus för 11,7 miljoner euro. Du kan använda bonus som samlats till bland annat serviceavgifter, försäkringar samt till arvoden för juridiska tjänster och provisioner för OP Hem. OP vill stöda sina kunder år 2024 genom att betala 40 % mer i OP-bonus för användningen av OP:s tjänster.
 

Hållbara möten

I enlighet med vår grunduppgift står vi vid våra kunders sida i deras vardag och främjar kundernas och hela verksamhetsområdets ekonomiska framgång, trygghet och välfärd.
Vår verksamhet är etiskt och ekologiskt hållbar. Det här syns i våra dagliga kundmöten, i hållbara beslut samt i våra långsiktiga insatser i utvecklingen av en livskraftig Åbo region.
 

Samarbete för Åbo regions bästa

Genom att stöda lokala projekt och samarbetspartner vill vi bära vårt ansvar för våra kunders och hela verksamhetsområdets välfärd, några exempel här:
  • Vi är den officiella banken för Företagsbyn Egentliga Finlands lågstadie- och högstadieskola. Företagsbyn är en även internationellt belönad inlärningsenhet som erbjuder elever i årskurs 6 och 9 positiva erfarenheter från arbetslivet, ekonomin och samhället.
  • Vi har redan under flera år genom kampanjen Sommarjobb på OP:s bekostnad erbjudit en möjlighet för 50 unga att få sommarjobba på föreningar inom vårt verksamhetsområde med stöd av OP Åbonejden.
  • Vi handleder seniorer i hantering av elektroniska tjänster genom att ordna Säker på nätet-utbildningar.
  • Vi deltar i att stöda FRK Egentliga Finlands InAction-utbildningar i första hjälpen för unga i högstadieåldern.
Läs mer om OP Åbonejdens hållbarhetsarbete via följande länk.