OP Tampereelta 4 000 euroa lapsiperheille ja nuorille

OP Tampere lahjoittaa tänä vuonna jokaista uutta omistaja-asiakasta kohden 5 euroa paikalliseen hyväntekeväisyyteen yhdistys- ja järjestötoiminnan kautta. Ensimmäiset 2 000 euron lahjoitukset on nyt tehty Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hämeen piirin Perhekummi-toiminnalle ja Kuntoutuspolku ry:n NUMA-palveluille.

OP Tampereen omistaja-asiakkaat äänestivät lahjoituskohteista verkossa toimivassa omistaja-asiakasyhteisössä.

Tukea lapsiperheille, kun arki haastaa

Perhekummitoiminta on ammatillisesti ohjattua ja vapaaehtoisten toteuttamaa ennaltaehkäisevää toimintaa, jolla tuetaan lapsiperheitä erilaisissa elämäntilanteissa.

– Vaikka perheessä olisi periaatteessa kaikki hyvin, on tärkeää, että perhe saa ajoissa tukea arkeensa. Asioiden jakaminen ja huolten ääneen kertominen tai ylimääräinen käsipari arjessa on usein riittävä apu. Tavalliselta kanssaihmiseltä saatua apua on myös helppo ottaa vastaan. Perhekummitoiminnan avulla tuetaan perheitä ajoissa ja ehkäistään ongelmien kasautumista, kertoo MLL:n Hämeen piirin toiminnanjohtaja Marita Viertonen

Omaa polkua etsivälle apua

Numa-palvelut puolestaan on suunnattu 18-29-vuotialle työelämän ja koulutuksen ulkopuolella oleville tamperelaisille nuorille. Tavoitteena on vahvistaa arjen ja elämänhallinnan taitoja sekä tukee suunnitelmallisesti löytämään oma polku opiskeluihin tai työelämään.

– Vaikka emme mahdu yleiseen muottiin, meillä on paikka, jonne kuulumme. Tänne Numaan olemme tervetulleita. Me yhdessä teemme tämän pajan. Jokainen persoona tuo jotain omaa mukanaan. Sekoitus erilaisia ihmisiä tekee Numapajasta tiiviin joukon, jolla on mukavaa yhdessä, kertoo Milja kokemuksistaan Numapajassa.

Numa-toiminnan puolesta Samu Saarikoski iloitsee lahjoituksesta, joka käytetään toiminnan monipuolistamiseen retkien ja laite- ja tavarahankintojen avulla.

Lahjoituskohteista äänestetään omistaja-asiakasyhteisössä
OP Tampere jakaa lahjoitusrahaa pitkin vuotta kohteisiin, joista päättävät pankin omistaja-asiakkaat: äänestys omistaja-asiakasyhteisössä on käynnissä koko vuoden ajan.

Lisätiedot: Varatoimitusjohtaja Jani Vilpponen, OP Tampere, puh. 010 2546 202