Tiedote asiakkaillemme YT-neuvottelun päättymisestä

Kiteen Seudun Osuuspankki yhdistää Tohmajärven konttorin toiminnot Kiteen konttoriin ja uudistaa kassapalveluiden tarjonnan Kiteen konttorissa. Tohmajärven konttorissa palvelu päättyy 18.5.2018.

Konttoreiden yhdistäminen ei edellytä Tohmajärven konttorin asiakkailtamme mitään toimenpiteitä, tilit, kortit ja sopimukset säilyvät nykyisellään.

Uudistettu kassapalveluiden tarjonta alkaa Kiteen konttorissa 21.5.2018 siten, että kassapalvelut (rahannostot ja talletukset sekä laskujen maksu) ovat käytettävissä maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello 10.00-12.00.

Toimintojen tehostamisen ja uudelleen järjestelyn seurauksena viisi työsuhdetta päättyy. Jatkossa pankki toimii yhdessä toimipisteessä 18 toimihenkilön voimin.

Finanssitoimialan raju muutos Suomessa ei voi olla kohtaamatta omaa toimialuettamme.  Toimialan muut toimijat ovat vetäytyneet ja sulkeneet toimipisteensä, osa jo vuosia aiemmin toimialueeltamme.
Asiakkaidemme palvelutarve ja palveluiden käyttö on muuttunut ennakoimattoman nopealla rytmillä. Konkreettisesti se näkyy konttoriasioinnissa. Kassapalveluita konttorissa käyttää pankkimme asiakkaista vain alle puoli prosenttia ja käyttöuseus sekä käyttömäärät ovat erittäin voimakkaassa laskusuunnassa. Digitalisaatio ja automatisaatio ovat tuoneet uudet tavat toimia ja käyttää palveluita. Muutos kiihtyy ja muuttuu pysyväksi.

”Ymmärrämme ja tiedostamme pankissamme, että kassapalvelun loppuminen Tohmajärvellä hankaloittaa osan asiakkaittamme toimintaa. Olemme sitoutuneet opastamaan asiakkaitamme tehostetusti löytääksemme vaihtoehtoiset tavat laskujen maksamiseen sekä käteisen rahan saamiseen.”

Nyt tehdyillä päätöksillä osuuspankki varautuu ennakoiden toimialan murroksen jatkumiseen ja tehokkuusvaateiden kasvuun.

Olli Koivula