OP Keski-Pohjanmaa tehostaa konttoriverkoston toimintaa

OP Keski-Pohjanmaan palveluverkostossa yhdistetään konttoreiden toimintaa asiantuntijapalvelujen varmistamiseksi.

Kälviän ja Lohtajan konttorit sekä Evijärven ja Teerijärven konttorit muodostavat vastaisuudessa kumpikin konttoriparin, joissa asiantuntijapalvelut ovat saatavilla konttoreiden aukiolopäivinä. Ajanvarauspalvelulla varmistetaan tapaamiset etukäteen.

Konttoriparin aukiolo muuttuu siten, että Kälviän konttori on auki kolmena päivänä viikossa ja Lohtajan konttori on auki kahtena päivänä viikossa. Toisen konttoriparin aukiolo muuttuu niin, että Evijärven konttori on auki kolmena ja Teerijärven konttori kahtena päivänä viikossa. Konttoriparien henkilökunta työskentelee kulloinkin auki olevassa konttorissa. Näin turvataan asiakkaille asiantuntijapalvelut.

Kokkolan ja Ylivieskan konttorit ovat auki viitenä päivänä viikossa ja niissä jatketaan pidennettyä päivittäistä palveluaikaa joulutauon jälkeen.

Kassapalvelut ovat kaikissa konttoreissa auki klo 10 – 13 konttoreiden aukiolopäivinä. Iltapäivisin jää näin enemmän aikaa asiakasneuvotteluihin. Lisäksi jokaisen OP Keski-Pohjanmaan konttorin yhteydessä toimii Otto. –automaatti, joten käteisen rahan nostot ovat ympärivuorokautisesti tarjolla. Käteistä rahaa voi nostaa osuuspankin korteilla myös K-ryhmän kaupoista ja R-kioskeista.

Muutoksia valmistellaan siten, että toiminta jatkuu maaliskuun alusta uusien aukioloaikojen mukaisesti.

Muutosten taustalla on asiakaskäyttäytymisen ja pankkiasioinnin muutokset. Ratkaisu on tehty perusteellisen harkinnan pohjalta ja siinä on huomioitu myös usein konttorissa asioivien asema. Toimitusjohtaja Kimmo Peuranto toivoo, että päätökset eivät vaikuta asiakasmääriin, ja kaikille löydetään sopivat ja toimivat palvelut.

Yhä useammat pankkiasiat tilien avaamisesta luottojen myöntämiseen tai jopa sijoitusneuvontaan hoituvat pankin verkkopalvelujen ja järjestelmäuudistusten myötä sähköisesti ja automaattisesti. Toimitusjohtaja Kimmo Peurannon mukaan enää vain muutama prosentti asiakkaista hoitaa pankkiasiointiansa pääasiassa konttorissa. Muutos on nopeutunut muutamassa vuodessa merkittävästi.

– Merkittävä osa asuntolainoista neuvotellaan jo sähköisten kanavien, joko verkkoneuvottelun tai puhelin-etäneuvottelun kautta. Tällaiset neuvottelut voidaan ohjata mihin tahansa konttoriin omalla toimialueellamme, Peuranto sanoo.

Nämä suunnitellut muutokset eivät edellytä asiakkailta toimenpiteitä.  Esimerkiksi tili- ja lainanumerot säilyvät ennallaan.  Laskujen maksaminen hoituu jatkossakin suoramaksuna, e-laskuna tai OP-mobiilipalvelun kautta. Päivittäiset ostokset voi maksaa helpoiten pankki- ja luottokorteilla.  
– Toivomme, että asiakkaamme hyödyntävät myös sähköisiä kanaviamme. Nykyisin esimerkiksi lainaneuvottelut voi hoitaa myös vaikkapa kotisohvalta verkkoneuvotteluna, toteaa toimitusjohtaja Peuranto.

Yhteyshenkilö: Kimmo Peuranto, toimitusjohtaja, 050 528 9995