Usein kysyttyä TOP5
Usein kysytyt kysymykset
E-laskun tilaaminen – Miten tilaan e-laskun?
Verkkopalvelutunnukset lukossa - Mitä teen, kun verkkopalvelutunnukseni menivät lukkoon?
Maksun lisävahvistus ei toimi - Onko sinulla väärä puhelinnumero maksun lisävahvistuksessa?
Tuetut selaimet - Millä selainversioilla OP-verkkopalvelujen käyttöä tuetaan?
Miksi kaikki osiot eivät ole käytettävissä?
E-laskun tilaaminen – Miten tilaan e-laskun?
Voit tilata ja muokata e-laskuja helposti OP-verkkopalvelussasi. OP-verkkopalvelu opastaa sinua e-laskun käyttöönotossa, kun maksat paperilaskua OP-verkkopalvelussa. Halutessasi löydät e-lasku-linkin myös tilitapahtumistasi. Osa laskuttajista tarjoaa myös paperilaskun maksamisen yhteydessä mahdollisuutta siirtyä e-laskun käyttäjäksi. Jos haluat saada kyseisen laskuttajan laskut tulevaisuudessa e-laskuina, vastaa myöntävästi ja hyväksy maksu normaalisti. Voit tilata e-laskuja myös valitsemalla laskuttajan OP-verkkopalvelun Laskuttajan valinta -luettelosta. Tällöin tarvitset laskuttajan viimeisimmältä laskulta viitteen tai asiakasnumeron.
Verkkopalvelutunnukset lukossa - Mitä teen, kun verkkopalvelutunnukseni menivät lukkoon?
Jos käyttäjätunnuksesi tai avainlukulistasi on mennyt lukkoon omasta näppäilyvirheestäsi johtuen, voit yrittää kirjautua palveluun uudestaan 24 tunnin jälkeen. Tunnukset vapautuvat käyttöösi, jos näppäilet ne oikein seuraavalla kirjautumiskerralla. Mikäli näppäilet tunnukset uudestaan väärin, saat ne käyttöösi käymällä Osuuspankin konttorissa. Jos tarvitset tunnukset nopeammin käyttöön kuin 24 tunnin odotuksen jälkeen, mene käymään lähimmässä konttorissa. Muista ottaa mukaan voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Verkkopalvelutunnukset ovat avaimesi OPn palveluihin. Älä luovuta tunnuksiasi muiden käyttöön. Jos epäilet verkkopalvelutunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje tunnukset välittömästi soittamalla OP 0100 0500 puhelinpalveluun (arkisin kello 8-22, pvm/mpm) tai Sulkupalveluun +358 20 333 (24h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.
Maksun lisävahvistus ei toimi - Onko sinulla väärä puhelinnumero maksun lisävahvistuksessa?
Maksun lisävahvistus tekstiviestillä on turvaominaisuus, joka suojaa verkkopalvelutunnusten väärinkäytöksiä ja verkkorikollisuutta vastaan. Tarkista, että tekstiviestissä olevat tiedot vastaavat alkuperäisen toimeksiantosi tietoja. Mikäli näin ei ole, älä anna avainlukua äläkä hyväksy toimeksiantoa. Jos et saa maksun lisävahvistuksen tekstiviestiä puhelimeesi, tarkista onko maksun lisävahvistukseen liitetty käytössäsi oleva puhelinnumero. Tee näin: Muistathan päivittää yhteystietosi, jos puhelinnumerosi vaihtuu. Pankin lähettämät lisävahvistuksen tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.
Tuetut selaimet - Millä selainversioilla OP-verkkopalvelujen käyttöä tuetaan?
OP-verkkopalvelu (op.fi) toimii kaikilla yleisillä selaimilla: Edge, Internet Explorer, Firefox, Google Chrome ja Safari. Suosittelemme, että käytät uusimpia selainversioita. Emme tue selainten testi- ja beta-versioita emmekä selainlaajennuksia, lukuun ottamatta OPn verkkoneuvotteluissa käytettävä VidyoWeb-laajennusosaa. OP-verkkopalvelun toimivuutta ei taata, jos käytössäsi on jokin muu kuin yllä mainittu selain.