Usein kysyttyä TOP5

Usein kysytyt kysymykset

Lisävahvistus ei toimi - Onko sinulla väärä puhelinnumero liitettynä lisävahvistuksessa?

Lisävahvistus tekstiviestillä on turvaominaisuus, joka lisäsuojaa tunnusten väärinkäytöksiä ja verkkorikollisuutta vastaan. Tarkista, että tekstiviestissä olevat tiedot vastaavat alkuperäisen toimeksiantosi tietoja. Mikäli näin ei ole, älä anna avainlukua äläkä hyväksy toimeksiantoa.

Jos et saa lisävahvistuksen tekstiviestiä puhelimeesi, tarkista onko lisävahvistukseen liitetty käytössäsi oleva matkapuhelinnumero.

Tee näin:

  1. Kirjaudu op.fi-palveluun.
  2. Valitse Oma profiili > Turvallisuus > Lisävahvistus
  3. Tarkista, että palveluun on liitetty käytössäsi oleva matkapuhelinnumero.
    • Jos numeroa ei ole liitetty. Liitä numerosi lisävahvistukseen.
    • Mikäli numero ei ole enää käytössäsi voit poistaa vanhan numeron soittamalla OPn puhelinpalveluun tai asioimalla konttorissa. Tämän jälkeen voit tehdä liitoksen uuteen numeroon op.fi-palvelussa tai konttorissa.

Muistathan päivittää yhteystietosi, jos puhelinnumerosi vaihtuu.

Pankin lähettämät lisävahvistuksen tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Verkkotunnukset lukossa - Mitä teen, kun tunnukseni menivät lukkoon?

Jos käyttäjätunnuksesi tai avainlukulistasi on mennyt lukkoon omasta näppäilyvirheestäsi johtuen, voit yrittää kirjautua palveluun uudestaan 24 tunnin jälkeen. Tunnukset vapautuvat käyttöösi, jos näppäilet ne oikein seuraavalla kirjautumiskerralla. Mikäli näppäilet tunnukset uudestaan väärin, saat ne käyttöösi käymällä Osuuspankin konttorissa.

Jos tarvitset tunnukset nopeammin käyttöön kuin 24 tunnin odotuksen jälkeen, mene käymään lähimmässä konttorissa. Muista ottaa mukaan voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Verkkotunnukset ovat avaimesi OPn palveluihin. Älä luovuta tunnuksiasi muiden käyttöön.

Jos epäilet verkkotunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje tunnukset välittömästi soittamalla OP 0100 0500 puhelinpalveluun (arkisin ma-pe kello 8-22, la 10-16 pvm/mpm) tai Sulkupalveluun +358 20 333 (24h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.

E-laskun tilaaminen – Miten tilaan e-laskun?

Voit tilata ja muokata e-laskuja helposti OP-verkkopalvelussasi kohdassa Päivittäiset raha-asiat > Näytä lisää... > Tilaa e-laskuja.

Valitse listalta haluamasi yritys. Huomioi, että suuremmilla yrityksillä voi olla useita eri laskutusaiheita (esim. matkapuhelin, Internet), joten varmista tarvittaessa laskuttajalta oikea laskutusaihe. Jos yritystä ei löydy listalta, se ei todennäköisesti vielä tarjoa e-laskua.
 
Voit siirtyä e-laskuun myös kätevästi paperilaskun maksamisen jälkeen e-laskuherätteestä tai tilin Tapahtumavirrasta valitsemalla tapahtuman kohdalta Toiminnot > Tilaa e-lasku. Palvelu siirtyy tällöin esitäytettyyn lomakkeeseen, jonka hyväksymällä seuraava lasku tulee e-laskuna.

E-laskun asetuksissa voit määritellä, haluatko maksaa laskun automaattisesti eräpäivänä. Ellet käytä automaattista maksua, tulee saapunut e-lasku käydä hyväksymässä erikseen. Lisäksi asetuksista saat tilattua e-laskun saapumisilmoituksen sähköpostiin tai matkapuhelimeen.

Tuetut selaimet - Millä selainversioilla OP-verkkopalvelujen käyttöä tuetaan?

OP-verkkopalvelu (op.fi) toimii kaikilla yleisillä selaimilla: Edge, Internet Explorer, Firefox, Google Chrome ja Safari. Suosittelemme, että käytät uusimpia selainversioita.

Emme tue selainten testi- ja beta-versioita emmekä selainlaajennuksia, lukuun ottamatta OPn verkkoneuvotteluissa käytettävä VidyoWeb-laajennusosaa. OP-verkkopalvelun toimivuutta ei taata, jos käytössäsi on jokin muu kuin yllä mainittu selain.