OP-mobiili

Usein kysytyt kysymykset

OP-mobiilin tukemat puhelimet - Missä puhelimissa OP-mobiili toimii?

OP-mobiili toimii iPhone ja iPad -laitteissa, joissa on käyttöjärjestelmänä iOS 8.0 tai uudempi, Android 4.0 -laitteissa ja sitä uudemmissa, sekä Windows Phone 8.0 - ja sitä uudemmissa versioissa.

OP-mobiilin tietoturva - Onko OP-mobiili turvallinen?

OP-mobiili on turvallinen asiointikanava pankki- ja vakuutuspalveluille, kun muistat seuraavat asiat:

  • Huolehdi, että puhelimesi ohjelmistot ovat ajan tasalla
  • Älä asenna verkosta ohjelmia, joiden alkuperää et tiedä
  • Älä murra puhelimesi tietoturvaa tietoisesti (Jailbreak- ja Root-operaatiot)
  • Kirjaudu ulos sovelluksesta kun lopetat pankki- tai vakuutuspalveluiden käytön

OP-mobiili ei tallenna pankkisalaisuuden alaista tietoa mobiililaitteeseen asioinnin aikanakaan. Tiedot siirtyvät OP-Pohjolan järjestelmiin vahvasti salattuina verkkoyhteydestä riippumatta.

Jos epäilet verkkopalvelutunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje välittömästi tunnuksesi soittamalla OP 0100 0500 puhelinpalveluun (arkisin kello 8-18, pvm/mpm). Puhelinpalvelun palveluajan ulkopuolella sulje tunnuksesi soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.

Viivakoodimaksaminen - Miten viivakoodimaksaminen toimii?

Voit maksaa viivakoodillisia laskuja käyttämällä OP-mobiilin viivakoodimaksu-ominaisuutta. Löydät sen "Uusi maksu" -painikkeen alta, kun olet maksamassa laskua. Painamalla viivakoodi-ikonia kamera käynnistyy ja voit osoittaa sillä laskussa olevaa viivakoodia, josta OP-mobiili poimii maksun tiedot. Tarkista tiedot ja syötä vastaanottajan nimi ennen kuin maksat laskun.