OP-mobiili

Usein kysytyt kysymykset

OP-mobiilin tukemat laitteet - Missä laitteissa OP-mobiili toimii?

OP-mobiili toimii seuraavilla käyttöjärjestelmillä ja versioilla:

  • iOS 9.0
  • Android 4.0
  • Windows 10

Tarkemmat tiedot verkkopalveluiden käytön edellytyksistä löydät kohdasta: Mitä tarvitset OP-verkkopalvelun käyttöön?

OP-mobiilin tietoturva - Onko OP-mobiili turvallinen?

OP-mobiili on turvallinen asiointikanava pankki- ja vakuutuspalveluille, kun muistat seuraavat asiat:

  • Huolehdi, että puhelimesi ohjelmistot ovat ajan tasalla
  • Älä asenna verkosta ohjelmia, joiden alkuperää et tiedä
  • Älä murra puhelimesi tietoturvaa tietoisesti (Jailbreak- ja Root-operaatiot)
  • Kirjaudu ulos sovelluksesta kun lopetat pankki- tai vakuutuspalveluiden käytön

OP-mobiili ei tallenna pankkisalaisuuden alaista tietoa mobiililaitteeseen asioinnin aikanakaan. Tiedot siirtyvät OP-Pohjolan järjestelmiin vahvasti salattuina verkkoyhteydestä riippumatta.

Jos epäilet verkkopalvelutunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje välittömästi tunnuksesi soittamalla OP 0100 0500 puhelinpalveluun (ma-pe klo 8-22, la klo 10-16, pvm/mpm). Puhelinpalvelun palveluajan ulkopuolella sulje tunnuksesi soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.

Viivakoodimaksaminen - Miten viivakoodimaksaminen toimii?

Voit maksaa viivakoodillisia laskuja käyttämällä OP-mobiilin viivakoodimaksu-ominaisuutta. Löydät sen "Uusi maksu" -painikkeen alta, kun olet maksamassa laskua. Painamalla viivakoodi-ikonia kamera käynnistyy ja voit osoittaa sillä laskussa olevaa viivakoodia, josta OP-mobiili poimii maksun tiedot. Tarkista tiedot ja syötä vastaanottajan nimi ennen kuin maksat laskun.