Verkkopalvelut

Vakuutusten verkkopalvelu yrityksille

Sähköinen asiointikanava vakuutusasioille

Vakuutusten verkkopalvelussa hoidat helposti ja turvallisesti kaikki yrityksesi vakuutusasiat. Palvelu sopii kaikenkokoisille yrityksille ja pystyt räätälöimään käyttöoikeudet yrityksesi tarpeiden mukaisiksi.

Palvelussa hallinnoit yrityksesi asiakas- ja vakuutustietoja sekä ilmoitat sattuneista vahingoista sähköisesti. Verkkopalvelun kautta olemme tehneet myös työtapaturmavakuutukseen liittyvien ilmoitusten tekemisen mahdollisimman helpoksi yrityksellesi.

Palvelun käyttöönotto:

1) Tee verkkopalvelusopimus.

2) Nimeä palvelun pääkäyttäjät.

3) Pääkäyttäjät lisäävät muut käyttäjät ja käyttöoikeudet verkossa.

Palveluun voit kirjautua henkilökohtaisilla osuuspankin verkkopalvelutunnuksilla, yrityspalvelutunnuksilla tai muun pankin verkkopankkitunnuksilla.

Palvelu on suomenkielinen.

Vakuutusten verkkopalvelun kautta näet yrityksesi asiakas- ja vakuutustiedot milloin vain. Liiketoiminnassa tapahtuu aina muutoksia. Muuttuneiden tietojen ilmoittaminen onnistuu helposti verkkopalvelun kautta.

Verkkopalvelussa hoituu sujuvasti myös lakisääteisen tapaturmavakuutuksen ilmoitusliikenne. Tehdyt ilmoitukset tallentuvat sähköisenä palvelun tapahtumahistoriaan.

Palvelun kautta saat yrityksesi käyttöön esitäytetyn vahinkoilmoituksen. Voit toimittaa meille sähköisinä myös tarvittavat liitteet.

Lähetettyäsi vahinkoilmoituksen voit seurata käsittelyn etenemistä verkkopalvelun kautta. Näet helposti kaikki yrityksesi vahingot yhdellä sivulla.

Vakuutusten verkkopalvelun yhteyteen liitettävä linkkipalvelu helpottaa vahinkoilmoitusten tekemistä yrityksessäsi. Linkkipalvelu mahdollistaa vahinkoilmoitusprosessin sähköistämisen ja hajauttamisen sekä keventää käyttäjähallintaa.

Yrityksesi työntekijät voivat tehdä linkkipalvelussa vahinkoilmoituksia kirjautumatta verkkopalveluun. Palvelun kautta lähetetty ilmoitus tallentuu Vakuutusten verkkopalveluun jatkotoimenpiteitä varten.

Riskienhallintamenetelmä on tarkoitettu yrityksille ja yhteisöille, jotka ovat OPn työtapaturmavakuutuksen asiakkaita ja haluavat kehittää turvallisuuskulttuuriaan.

Riskienhallintamenetelmä sisältää riskien arviointi-, turvallisuushavainnointi- sekä turvallisuuden seuranta-osiot, jotka auttavat yritystäsi tunnistamaan ja seuraamaan liiketoimintaasi kohdistuvia vahinkoriskejä sekä turvaamaan yrityksesi häiriöttömän toiminnan.

Järjestelmällinen riskienhallintatyö tuo kustannussäästöjä yrityksellesi vähentyneiden vahinkojen ja sujuvamman toiminnan kautta.

Vakuutusten verkkopalvelussa tili- ja isännöitsijätoimistot voivat omien vakuutusasioidensa lisäksi hoitaa asiakasyritystensä ja asunto-osakeyhtiöiden vakuutusasioita. Verkkopalvelun käyttö ei edellytä tili- tai tai isännöitsijätoimistolta A-Vakuutuksen asiakkuutta.

Huomioithan, että tilitoimistojen asiakasyrittäjien tulee valtuuttaa tilitoimistot hoitamaan vakuutusasioitaan oheisella valtakirjalla.