OP Ryhmän kehittämä Pivo kasvaa palveluiden alustaksi – uusia käyttömahdollisuuksia kauppiaille ja kuluttajille

Pivo kasvaa palveluiden alustaksi avaamalla Suomen suosituimman mobiililompakon kumppaneiden palveluille. Pivon käyttäjät voivat pian hyödyntää arkea helpottavia palveluja suoraan sovelluksessa.

OP Ryhmän Pivo uudistuu loppuvuoden 2018 aikana. Kehitys tulee näkymään niin Pivon kumppaneille kuin käyttäjille uusina ominaisuuksina ja palveluina tulevina kuukausina. Kumppaneille Pivo tuo uusia mahdollisuuksia mm. kivijalkamaksamiseen. Käyttäjät voivat jatkossa hakea myös maksuaikaa verkko-ostoksilleen Pivon kautta.

- Tavoitteenamme on luoda Pivosta jokapäiväisten palveluiden alusta, joka tekee elämästä helpompaa kaikkien pankkien asiakkaille. Haluamme jatkossa tarjota yhä monipuolisempia mahdollisuuksia Pivon sisällä sekä kauppiaskumppaneillemme että käyttäjillemme. Palveluiden tarjoama laajentuu ja ne löytyvät yhdestä sovelluksesta. Jatkossa Pivon käyttäjä voi vaikkapa tilata pizzaa ja taksin, varata pöydän ravintolasta tai ostaa mobiilibussilippuja suoraan Pivo-sovelluksesta, kertoo OPn uusien liiketoimintojen johtaja Masa Peura.

Pivo kehittyy palveluiden alustaksi, joka kokoaa yhteen paikkaan palvelut, kauppiaiden edut ja helpon maksamisen. Brändit ja kauppiaat voivat tavoittaa Pivon yli 800 000 rekisteröitynyttä käyttäjää yhden sovelluksen kautta, kun taas Pivon asiakkaat saavat käyttöönsä uusia etuja ja palveluita, jotka voi maksaa Pivossa. Alkuvaiheessa mukana ovat esimerkiksi Kotipizza, TaksiHelsinki, TableOnline.fi, IQ Paymentsin liikkumisen ja tapahtumien liput sekä CityShoppari.

Uudistuksen myötä myös maksaminen kivijalkaliikkeissä kehittyy loppuvuoden aikana. Pivo Wallet Oy on solminut aiesopimuksen johtavien maksupalveluiden tarjoajien Netsin ja Verifonen kanssa, minkä johdosta kauppiaat voivat ottaa Pivon mobiilimaksut käyttöön maksutapana liikkeissään. Jatkossa Pivolla on siis mahdollista maksaa myös kivijalkaliikkeissä verkko-ostamisen lisäksi – niin iOS- kuin Android-puhelimilla. Aiesopimukset mahdollistavat Pivon mobiilimaksut suuressa osassa suomalaisista kivijalkaliikkeistä.

Myös Pivon verkkomaksut laajenevat syksyllä. Checkout Finlandin lisäksi Pivo verkkomaksut on saatavilla tämän vuoden kuluessa Maksuturvan, Bamboran, Netsin Netaxept ja Verifonen BlueCommerce -palveluissa.

Pivon rekisteröityneet käyttäjät voivat jatkossa hakea myös ”Pivon maksuaikaa” eli luottoa ostoksiinsa. Kyseessä on ensimmäinen Suomessa mobiilimaksusovelluksen sisällä myönnettävä luotto. Maksuaikaa voivat hakea kaikkien pankkien asiakkaat suoraan Pivon kautta, ja käyttäjä saa luottopäätöksen heti. Luottoa voi saada korkeintaan 1 000 euroa, ja ostoksille myönnetään keskimäärin 30 päivää korotonta maksuaikaa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
OP Viestintä 050 5239904