OP etsii Suomen parasta verkkokauppaa

Suomen parhaan verkkokaupan valitsevat asiakkaat, jotka pääsevät äänestämään suosikkiaan verkossa kuukauden ajan. 

Suomen paras verkkokauppa valitaan asiakkailta saadun palautteen perusteella.

- Kilpailussa menestyminen edellyttää asiakkaiden antamaa, hyvää arviota. Toivomme, että kilpailu nostaa esiin nimenomaan asiakkaiden arvostamia kotimaisia verkkokauppoja ja lisää niiden tunnettuutta, sanoo OPn uusien liiketoimintojen johtaja Masa Peura.

Kilpailulla OP haluaa kiinnittää huomiota suomalaisen verkkokaupan laatuun. Vielä nyt suomalaiset kuluttavat suurimman osan verkkokauppaeuroistaan muualla kuin kotimaisissa verkkokaupoissa. Kansainvälisen kilpailun lisääntyessä laadusta tulee verkkokaupassa yhä tärkeämpi menestystekijä.

Äänestäminen tapahtuu suomalaisen Feedbacklyn toteuttamalla pilvipalvelupohjaisella työkalulla. Voittaja valitaan kuluttajilta kerätyn tiedon perusteella. Asiakas arvioi verkkokaupan onnistumista siinä, kuinka helppo sivustolle oli löytää, kuinka hyvin tuotteiden esittely onnistuu, kuinka helppoa maksaminen on, kuinka hyvin kauppa toimittaa tilaukset ja kuinka sen palvelu vastaa ennakko-odotuksia. Voittajaksi valitaan verkkokauppa, jonka palautteiden kokonaiskeskiarvo on paras.

- Kilpailun kautta osallistuvat yritykset saavat asiakkailta arvokasta palautetta. Toivomme, että menestys tässä kilpailussa olisi tae siitä, että kyseinen yritys ymmärtää asiakkaiden toiveet ja osaa vastata niihin, Peura sanoo.

Kilpailuun voivat ilmoittautua mukaan kaikki Suomeen rekisteröityneet yritykset, joilla on verkkokauppa. Ilmoittautumisaikaa on jäljellä vielä viikko, ja jo nyt kilpailuun on ilmoittautunut mukaan yli 120 suomalaista verkkokauppaa. Liikevaihdoltaan alle 2 miljoonan euron ja yli 2 miljoonan euron kokoiset kaupat kilpailevat omissa sarjoissaan.

Äänestysaikaa on neljä viikkoa eli sunnuntaihin 13.5. saakka, ja voittajat julkistetaan toukokuun lopussa.

OPn kanssa kilpailua ovat järjestämässä Kaupan liitto, Verkkoteollisuus, Business Finlandin eCom Growth -ohjelma, Feedbackly ja useat verkkokaupan alustatoimittajat, kuten Digia, Woolman ja Vilkas sekä logistiikan erikoisosaaja Matkahuolto.