Palautteet ja ongelmat

 

Kerro meille miten olemme onnistuneet palvelussa ja tuotteissamme. Palautteesi avulla pyrimme kehittämään tuotteitamme ja palveluitamme entistä paremmaksi.

Voit myös ilmoittaa verkko- tai mobiilipalveluissa havaitsemistasi ongelmista.

Palautelomakkeella voit kertoa, miten onnistuimme palvelussamme tai ilmoittaa teknisestä virheestä tai häiriöstä. Mikäli asia koskee henkilökohtaista tai yrityksen pankki- tai vakuutusasiaa, voit soittaa asiakaspalveluun tai lähettää verkkoviestin.

Palautteesi voidaan käsitellä nopeammin, jos annat sen kirjautuneena palveluun.

Lisätietoa palautteen käsittelystä

Kuka käsittelee palautteesi? Antaessasi palautetta oman osuuspankkisi kautta asiaasi selvittää ensisijaisesti pankkisi. Puhelin- tai verkkopalvelussa annetun palautteen vastaanottaa asiakaspalvelumme. Palautteesta riippuen osuuspankkisi tai asiakaspalvelumme vastaa palautteeseesi heti tai välittää sen eteenpäin selvitettäväksi.

Kuinka nopeasti saat vastauksen?

Vastaamme asiakaspalautteeseen mahdollisimman pian, noin neljän vuorokauden sisällä. Käsittelyaika on palautekohtaista ja riippuu palautteen sisällöstä.

Oletko tyytymätön saamaasi palveluun pankkiasioissa, varallisuudenhoidossa tai kiinteistönvälityksessä?
Ota ensin yhteyttä yleisen palautelomakkeen avulla. Mikäli olet sen jälkeen tyytymätön saamaasi palveluun voit ottaa  yhteyttä omaan osuuspankkiisi tai muuhun sinua palvelleeseen OPn palveluntarjoajaan. Jos asia ei ratkea pankin tai muun OPn palveluntarjoajan kanssa, voit seuraavaksi ottaa yhteyttä asiakasasiamieheen.

Asiakasasiamies >

OPn asiakasasiamies käsittelee pankki- ja varallisuudenhoidon palveluihin sekä OP-Kiinteistökeskusten välityspalveluihin liittyvät oikaisupyynnöt aiemmista käsittelijöistä riippumattomasti. Asiakasasiamies tutkii, onko osuuspankin tai muun OPn palveluntarjoajan asiakasvalitukseesi antama vastaus lain, sopimusehtojen, oikeuskäytännön ja hyvän pankki-, vakuutus- tai välitystavan mukainen. Ammattimaista sijoitustoimintaa koskevien reklamaatiopäätösten käsittely ei kuitenkaan kuulu asiakasasiamiespalvelun piiriin.


Asiakasasiamies >

 

Muutoksenhaku vahinkovakuutuksiin

 

Jos olet tyytymätön korvauspäätökseen tai haluat siitä lisäselvitystä, ota ensimmäiseksi yhteyttä korvauspäätöksen antaneeseen korvausneuvojaan. Hänen kanssaan voit keskustella päätöksestä, sen perusteista ja jatkotoimenpiteistä. Kun käytte asiaa yhdessä läpi, saattaa tulla ilmi sellaista uutta tietoa, jonka perusteella päätös muuttuu. Korvausneuvojan yhteystiedot ovat korvauspäätöksessä.

Vahinkovakuutuksiin liittyvissä asioissa voit kääntyä OPn asiakasasiamiesten puoleen, jos et ole tyytyväinen asiassasi saamaasi ratkaisuun.

Lue lisää muutoksenhausta >

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE)

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan päätehtävänä on finanssialan asiakkaille annettava neuvonta ja selvittelyapu. Toimiston palvelut ovat maksuttomia.

Tutustu Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan

Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta antaa ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisiin riitoihin. Kuluttajariitalautakunnalla ei ole yleisneuvontapalvelua, vaan se käsittelee kirjallisia valituksia. Lautakuntaan valittaminen on maksutonta.

Tutustu Kuluttajariitalautakuntaan

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Tutustu Kuluttajaneuvontaan

Riidanratkaisusivusto

Mikäli sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, voit hakea asialle ratkaisua riidanratkaisusivuston kautta tuomioistuimeen sijaan. Sivustolla sinun tulee valita riidanratkaisuelin, jonka käsiteltäväksi valitus annetaan. Suomessa riidanratkaisuelimiä ovat yllämainitut Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE) ja kuluttajariitalautakunta, joihin voit olla myös suoraan yhteydessä.

Tutustu riidanratkaisusivustoon