Tutun kanssa on turvallisempaa

Tutun kanssa on turvallisempaa

Luottamuksellisen asiakassuhteen rakentaminen ja vaaliminen ovat pankkitoiminnassa laadukkaan ja vastuullisen toiminnan kulmakiviä. Olemmehan mukana monessa eri elämänvaiheessa – ensimmäisen pankkitilin avaamisessa, ensiasunnon hankinnassa tai pitkäaikaisten säästöjen hoitamisessa.

Asiakkaan tunteminen liittyy niin henkilöllisyyden varmistamiseen kuin siihen, miten kukin asiakas tyypillisimmin käyttää tuotteitamme ja palvelujamme. Näin voimme varmistaa luotettavan asioinnin ja eri elämäntilanteisiin sopivat palvelut. Riittävien ja ajan tasalla olevien tietojen avulla voimme myös suojata paremmin rahojasi erilaisia väärinkäytöksiä vastaan. Jos huomaamme, että tiliäsi käytetään tavallisesta poikkeavalla tavalla – esimerkiksi suuriin rahansiirtoihin ulkomaille – pyydämme sinulta lisätietoja varmistaaksemme, että kaikki on kunnossa.

Kysymme erilaisia tuntemiseen liittyviä kysymyksiä asiakassuhteen alkaessa ja päivitämme niitä säännöllisesti, kun asioit kanssamme. Tietojen antamisen kanssa kannattaa olla aina tarkkana ja muistaa, ettemme koskaan kysy sinulta verkkopalvelutunnuksia tai salasanoja sähköpostilla tai puhelimitse. 

Voit myös itse tarkistaa ja päivittää omat tietosi ajan tasalle. Milloin olet muuten viimeksi ne tarkistanut?