Ticketmasteriin kohdistunut tietomurto

Ticketmaster Suomi, entinen Lippupalvelu, kuuluu kansainväliseen Ticketmaster-konserniin. Ticketmaster tiedotti havainneensa 23.6.2018 haittaohjelman käyttämässään asiakastukijärjestelmässä. Ticketmaster on ottanut sähköpostitse yhteyttä asiakkaisiin, joiden tietoja on mahdollisesti joutunut vääriin käsiin, eli asiakkaisiin, jotka ovat ostaneet tai yrittäneet ostaa lippuja 1.9.2017-23.6.2018.

Tietomurron yhteydessä vääriin käsiin on mahdollisesti joutunut seuraavia tietoja: nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, maksutiedot ja Ticketmasterin kirjautumistiedot.

Selvitämme, onko tarpeen sulkea ennakoivasti kortteja, joita on käytetty Ticketmasterissa yllä mainittuna ajankohtana. Jos niin päätetään tehdä, olemme erikseen yhteydessä asiakkaisiin, joiden kortti joudutaan sulkemaan.

Lisätietoja tapahtuneesta:

Mitä sinun tulee tehdä?

Jos olet saanut Ticketmasterilta sähköpostia tästä asiasta, sinun tulee vaihtaa Ticketmaster-tilisi salasana. Jos olet käyttänyt samaa salasanaa muissakin palveluissa, tulee salasana vaihtaa myös muihin palveluihin. Eri palveluissa kannattaa käyttää eri salasanoja, jotta yhden salasanan joutuminen vääriin käsiin ei avaisi pääsyä myös muihin palveluihin.

Lisäksi sinun tulee seurata korttisi tapahtumia. Jos havaitset kortillasi tapahtumia, joita et tunnista tehneesi, tulee sinun ottaa välittömästi yhteyttä korttien sulkupalveluun tai omaan pankkiisi.